onsdag 17 juni 2009

Sommarlov!!

Examensbuketten från min klass


Nu har jag sommarlov - äntligen. Nyss har jag skickat iväg instruktioner till min vikarie i höst och skickat ett litet mail till min rektor om en kurs jag ska läsa, lite senare idag ska jag åka in till jobbet och tömma årets sista tvättmaskin sen ska jag inte jobba mer förrän nästa år. Det är sant, jag ska vara hemma under höstterminen med Lillisen, det känns jättekonstigt att inte behöva börja fundera på höstens jobb utan att bara känna ledighetslugnet.


Igår bjöd rektorsområdet på avslutningsfest, en riktigt trevlig tillställning på hembygsområdet i MIN by. Så skönt att slippa fixa skjutsning och hämtning om man vill kunna dricka vin till maten. Jag trodde att det skjulle bli en lugn tillställning eftersom det var mitt på en vanlig tisdagskväll och många skulle upp och jobba idag, men då missbedömde jag mina arbetskamrater. Precis som brukligt på våra fester var det fullt ös från början till slut och promenaden hem var välbehövlig både för mig och mina två arbetskamrater som också bor åt samma håll.


Inga kommentarer: