måndag 15 juni 2009

Hektiskt

Imorgon ska jag jobba min sista dag på hela det här året. Jag ska nämligen vara mammaledig med Lillisen en sväng till i höst. Känns lite skumt att inte behöva börja fundera på höstens grupper och vad man ska hitta på för att det ska bli en bra stämning i den nya sjuan.



En skön helg var det hur som helst. Vi var inställda på att hjälpa sambons syster och svåger att plantera skog, men olika praktiska hinder gjorde att vi inte behövde hjälpa till med det utan istället hade en nästan helt oplanerad helg. Himla härligt. Jag och Lillisen gjorde en sväng på en av billighetsaffärerna och vi kom hem nästan tomhänta - köpte bara en ask med kritor. På eftermiddagen svängde jag förbi svägerskan C alldeles spontant och på kvällen for vi till stugan. Byaföreningen hade haft årsmöte under dagen och det följdes av traditionsenligt knytkalas på kvällen. Vi har bara varit med en gång tidigare så för oss är det inte tradition, men för byn är det.

Söndagen bjöd på ösregn men det gjorde ingenting för vi hade bokcirkelträff, blev bjudna på en god skaldjurssallad och en riktigt häftig efterrätt med glass och jordgubbar som hade gräddats under ett apelsintäcke. Mycket trevligt prat blev det innan vi flera timmar senare rullade hemåt, både bildligt och bokstavligt.

Inga kommentarer: