torsdag 18 juni 2009

Storstädning

Efter flera hektiska veckor har jag inte haft tid att städa och hålla efter här hemma, och som tur är har jag inte heller hunnit titta så mycket på eländet. Men igår, min första lediga dag, hann verkligheten ikapp mig. Jag tittade mig omkring och såg all smuts och alla grejer som låg framme överallt.

Igår firade jag min ledighet genom att inte göra större nytta än att handla, också välbehövligt eftersom jag inte har haft tid och ork att göra ordentliga veckohandlingar heller de senaste veckorna, det har varit mycket snabbmat och färdiglagat från Handlar'n. Idag däremot satte jag igång direkt från sängen, röjde nämligen av sovrummet innan jag gick ner på morgontoan. Sedan har här plockats och skurats och tvättats och som pricken över i:et avslutade jag med att ge bilen en duvning med vattenslangen och dammsugaren.

Inga kommentarer: