söndag 21 juni 2009

Midsommarhelg

Bilden är tagen från bilen vid midnatt på midsommarnatten.



Det har varit en lång helg och faktiskt till och med lite sommarvärme idag! Däremot blev det inte en helg som jag hade tänkt mig. På midsommarafton skulle vi på 30-årskalas hos min bror, men på förmiddagen hade vi sådan ångest över att vara tvugna att lämna Lillisen hos barnvakt att vi ringde och bokade av 30-årskalaset. Då fick vi ett nytt problem på halsen, nämligen vad vi skulle göra istället. Efter lite pejling bland sambons syskon så fick vi komma till deras mer barnvänliga festlighet. Meningen var hur som helst att Lillisen skulle ha varit där på kvällen. Det var inte med odelad förtjusning jag och sambon fick komma, Lillisens fastrar hade nog sett fram emot att få rå om henne själva för en kväll... Hur som helst blev det mycket och god mat och en trevlig kväll.


Grillkväll vid stugan



Lördagen blev en slappardag, sambon for iväg med motorcykeln och sedan for vi upp till stugan där vi satt ute i sommarkvällen och grillade korv och bara mös. Synd bara att alla insekter också hade vaknat, hunden är alldeles rödprickig under magen av alla knott.





Idag kom brorsan och svägerskan Å till stugan och bjöd på lunch av resterna från 30-årsfesten. Att vi missade något i fredags när vi valde bort festen är klart och tydligt, men de verkar ha haft väldigt trevligt även utan oss konstigt nog...






1 kommentar:

Anonym sa...

Jag blev väldigt glad att ni ville komma ut till oss i jävre.Vet hur det är med föräldra samvetet ;)
Du o lillisen är välkomna ut i veckan då jag är bil lös ... Visseligen bara jag o stor grabben hemma , han vaknar nog inte föränn bortåt 12-1 snåret då jag välter ur han ur sängen .F1