fredag 7 januari 2011

Snöbus och stickhus

Snöyra! Pizza till middag och sen gick hela familjen ut i snön. Sambon körde traktorn, jag handskottade, storasyster körde plasttraktor och lillasyster halkade omkring i sina skinntofflor. Hon måste verkligen få ett par vinterskor!

För övrigt var det första jobbdagen idag och för en gångs skull kände mig mig inte alls "färdiglovad". Det känns som att jag skulle behöva minst en veckas semester efter det här jullovet. 

Nytt stickprojekt är påbörjat. En stickad overall till lillasyster, det känns som att jag har gjort några overaller vid det här laget men de är så varma och praktiska att jag tycker att lillasyster verkligen behöver ha en nu när skotersäsongen kommer igång. Jag kör samma beskrivning som de två som jag stickade förra vintern i garnet Raggi och jag har hittat en färg som jag tycker så himla mycket om i grönt och rosa. Jag stickar med nålar strl 5 det passar perfekt med masktätheten för beskrivningen. Om du också är i akut behov av en stickad babyoverall så finns mönstret här.

Första benet är redan stickat. Färgerna är lite varmare i verkligheten men typ så här blir det...



Inga kommentarer: