lördag 8 januari 2011

Första skidturen för 2011

Äntligen kändes benen starka och termometern visade "ynka" 10 grader. Att jag har haft tillgång till hästen utan att ha tagit mig ut på ridtur kändes inte så kul. Som kompensation för missad ridning och för att få lite luft efter all kyla gjorde jag en insats för hunden istället. Jag drog på mig skidorna och tog en tur runt byn. Jag brukar åka på skoterspår på isen men idag snålåkte jag faktiskt på grannens skidspår. Han  har dragit upp ett jättefint spår längs stranden runt udden som vi bor på. Jag hoppas bara att han inte tar illa upp jag passade på att använda det.

Formen kändes helt ok med tanke på förutsättningarna, dvs ingenting i närheten av motion eller träning på MÅNGA veckor. Nu är det bara att hålla tummarna för att vädret blir lite snällare så att jag kan åka någorlunda regelbundet ett tag. Och på att familjen är på bra humör så att jag kan ta mig ut och rida på mina riddagar. Skidor och promenader är lättare att få till än ridning för då kan jag fara ut hur sent som helst, när barnen sover, till stallet kan jag ju inte komma drällande flera timmar efter att de har nattat hästarna. Eftersom jag jobbar heltid vill jag gärna hinna umgås med barnen medan de är vakna och när de har somnat är det lite för sent för att börja göra iordning hästen och fara ut på ridtur även om jag har gjort det några gånger.

Inga kommentarer: