tisdag 18 januari 2011

Födelsedagskalas!

Lillasyster fyller ett år. Det jag kommer att minnas är den pinsamt torra och smaklösa tigerkakan som jag bara vågade bjuda på tills jag hade smakat den själv. Att den blev torr och smaklös berodde på att jag upptäckte att kakaon nästan var slut, så de bruna stråken blev mer lattefärgade. De vita stråken hade jag tänkt skulle smaka apelsin men en apelsin var tydligen ungefär en för lite... Någon glasyr blev det inte heller, för när jag skulle röra ihop den så var florsockret helt slut. Något nytt florsocker hann jag inte köpa den dagen, inte heller dagen därpå utan det tog två dygn innan jag fick på florsockerglasyren. Men med tanke på att jag knappt hade någon smaksättning och att den inte blev omhändertagen som den skulle måste jag ändå säga att kakan var ändå ätlig. Om än lite torr som sagt. Så kan det vara, jag som är värsta matbesserwissern kan inte ens baka en vanlig tigerkaka...

Födelsedagsbarnet själv var inte i sitt esse. Förmodligen håller hon på att få tänder för hon har feber och är ovanligt gnällig och klängig. Men lite tårta och kaffe (!) hjälpte till att få upp humöret en stund. Synd att hon inte var sig själv, hon som älskar att vara i centrum borde egentligen ha varit överlycklig en sån här dag.

Imorgon börjar lillasyster på dagis om hon har piggnat till. Det verkar ha varit temat för de flesta presenterna, hon har fått massvis med supersnygga kläder, nu kommer hon inte att behöva några nya kläder på ett tag. Jag har till och med hunnit med att vara ordningsam och märkt alla nya kläder nu ikväll! Tusen tack alla, för de jättefina presenterna! Förutom kläder fick hon en bok, en ljudsaga, en film och lite annat. Storasyster hade turen att också få några presenter. Förutom presenterna var ballonguppblåsningen och alla främmande dagens höjdpunkter för storasyster, något som hon har sett fram emot i flera veckor!

Inga kommentarer: