måndag 5 juli 2010

Fyrvaktaren av Camilla Läckberg



Boken, den lånade jag ut innan jag ens hade hunnit fota den, så ni får nöja er med en plankad bild. Boken kom som välkomstgåva när man gick med i bokklubben Månadens bok (gissa varför jag gick med). Inte ofta jag läser nyutgivna inbundna böcker, det kändes riktigt lyxigt!

Om man har läst Camilla läckbergs tidigare böcker kommer man att känna igen sig. På det privata planet har Patrik och Erica fått tvillingar, Ericas syster Anna har förlorat sitt barn och är djupt deprimerad. I Fjällbacka ska ett gammalt semesterhem nyinvigas vilket engagerar hela bygden. När kommunens nyanställde ekonomichef går och blir mördad i sin egen lägenhet får poliserna i Tanumshede polisdistrikt fullt upp igen. jakten går via hem för misshandlade kvinnor och kriminella mc-gäng.

Det här är en typisk Läckbergsroman, likadan somm alla anndra skulle jag nästan vilja säga. Den är inte dålig men den är inte heller en av hennes bästa och den lämnar mig ganska oberörd.

Inga kommentarer: