måndag 26 juli 2010

Söndag i svart

Vi har haft en riktig helhelg på hotell med trevligt sällskap och god mat och rktigt semestermys. Jag hade gasolköket med mig för att kunna koka eget kaffe inne i hotellrummet. Storasyster sjöng björnen sover för djurparkens björn. Lillasyster hade nog roligast av alla på djurparken, hon tittade både på folk och fä. Jag begick mitt livs andra stöld. Storasyster var allra gladast över sin nya badring och lillasyster tiggde melon vid frukostbordet med skyhöga tjut över hela matsalen. Vi var med andra ord en ganska onormal men normal semstrande familj.

I bilradion på väg hem hörde vi om en trafikolycka på E4 norr om Piteå. Efter ett tag framgick det att den var allvarlig, att E4 var helt spärrad, att en buss och en personbil var inblandad, allt eftersom tiden gick kom fler och fler detajler och vi förstod att det var något riktigt, riktigt ruggigt som hade hänt. Ändå förusätter man att det är några turister eller främlingar som är inblandade. På kvällen började det komma rykten om att det kanske var några bekanta till oss som hade kört personbilen och senare på kvällen fick vi bekräftat att det var så.

Plötsligt var en jättetrevlig helg täckt av en svart skugga. Tänk vad fort allt kan förändras även om man inte är personligen inblandad i en katastrof. Mina tankar går till familjens överlevande barn som kommer att tvingas leva resten av sina liv i avsaknaden av sitt syskon och sina föräldrar.

1 kommentar:

Matte Hartman sa...

Usch, sånt där är verkligen hemsk. Hörde det på radion också, sen läste jag om det i tidningen idag. Som förälder tar nog sådant där lite hårdare för man kan ju verkligen tänka sig in i situationen på ett bättre, eller hemskare, sätt... Vi lider med de stackars barnen.