tisdag 13 juli 2010

Igår...

...orkade jag inte knåpa ihop något blogginlägg, det var bara för varmt. Jag ville bara leta upp den skuggigaste platsen jag klunde hitta och ligga där och flåsa med ett glas bubbelvatten med frysta jordgubbar i högsta hugg och läsa Håkan Nessers De ensamma i lugn och ro. Det fick jag inte göra så lång stund. Storasyster kunde för en gångs skull inte roa sig en minut på egen hand ens, förmodligen tyckte hon  att det var för varmt. Lillasyster vill alltid bli underhållen när hon är vaken, som tur är brukar hon än så länge sova två rejäla lurar varje dag. Så inte igår. Förmodligen tyckte hon också att det var för varmt.

Sambon jobbar som bekant alltid på sommaren och att ligga på stranden ensam med en tvååring och en bebis kändes inte som något lockande alternativ, varken särskilt kul eller avslappnanade men till slut blev jag tvungen att falla till föga och uppsöka närmaste strand, jag höll helt på svimma i värmen. Bara att få en anledning att sätta sig i bilen och köra luftkonditioneringen på järnet var en befrielse, varför kom jag inte på det direkt? En långtur exempelvis till IKEA hade suttit riktigt fint... Efter att ha lagt mig raklång i vattnet medan jag höll lillasyster på raka armar ovanför vattenytan (normalt beteende? Nej) började jag faktiskt sakta kvickna till igen så jag kunde fara hem och ladda inför födelsedagsfika med mina syskon med familjer.

Idag regnar det tack och lov och jag har både tvättat, städat huset och packat för en ny sväng i stugan. Allt medan storasyster har lekt och lillasyster sovit förmiddagslur. Ordningen återställd!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att ni var på stugan när jag o dottern hälsade på :(
Vi kommer igen!

Kicki O

Lisse sa...

Jag hörde att ni hade varit förbi. Attans också att jag inte var hemma! Men ni måste absolut göra ett nytt försök!