onsdag 4 januari 2012

Varm infrån och ut

Chokladasken tömd, sånär som på 4 guldinslagna körsbärslikörspraliner. Äntligen har jag kommit på ett vettigt sätt att bli av även med dem! Blanda dem i varm choklad! Det funkar säkert med annan spritfylld choklad också!

Så här gjorde jag idag:

2 dl mjölk
4 kardemummakärnor
1 rad mörk blockchoklad (hade inget finare hemma)
1 körsbärslikörpralin

Koka upp mjölken tillsammans med kardemummakärnorna. Bryt ner blockchokladbitarna i en mugg.
Häll på den kokande mjölken i muggen. Plumsa ner likörpralinen. Rör om och drick.

Jag blev mäkta förvånad över att verkligen låg ett körsbär i pralinen, jag har aldrig förr fått i mig så mycket av en körsbärslikörpralin att jag hittat något körsbär förr!

En klick vispad grädde och lite strössel och verket hade varit fullbordat ;-)

Inga kommentarer: