lördag 21 januari 2012

Randigt!



Framsida med nedvikt krage (som det ska vara). Garnet är Järbo Fuga och beskrivningen har jag hittat på Järbos sida.

Baksidan med kragen uppvikt



Storasyster avskyr att ha jackan uppdragen hela vägen upp till hakan. Det innebär att hon alltid är bar i halsen. Nu har jag använt lite restgarner och stickat en fuskolle till henne. Utmaningen var att den givetvis skulle vara rosa och att jag bara hade ett halvt nystan rosa garn. Därför blandade jag ut det rosa med limegröna ränder i lagoma doser, mycket rosa och lite grönt på framsidan, mer grönt på baksidan och den delen av kragen som hamnar in mot halsen är helgrön medan den delen man viker ner är mer rosarandig. Jag måste säga att jag hade ett bra ögonmått för när kragen var klar hade jag uppskattningsvis 3 dm rosa garn kvar av nystanet!

Inga kommentarer: