måndag 2 januari 2012

Dagens outfit

Nej, mitt nyårslöft är inte att starta en modeblogg. Men dock, här är dagens outfit, snöstormsmode!

Vi börjar nerifrån:
Ett par vita tjocksockar, varma men med väl stora lufthål på hälen.
På benen underställsbyxor, väl ingångna, en julklapp sedan några jular tillbaka. En storlek för små dessutom.

På överkroppen en ärvd BH modell vid det här laget väl urtvättad. Blå till färgen.
Ovanpå det, en svart underställströja, inte samma serie som byxorna, faktiskt rätt storlek på denna. Snyggt dekorerad med noppor och hundhår.
Ovanpå allt ihop en stor härlig kofta, inköpt i höstas men i behov av en tvätt.

Make up:
11 av snor under näsan
Svarta förkylningsringar under ögonen.
Head and shoulders mjällschampodoftande hår.
Röd hårsnodd i håret, snyggt matchad till det röda i koftan.

Hur ser du ut en ledig snöstormsmåndag i januari??



3 kommentarer:

Anonym sa...

Din mor är klädd i jeans och en röd tröja för att pigga upp den grå måndagen.På de 9 timmar jag är på jobbet skulle jag hinna resa till solen och där ta på mig shorts och linne, gå barfota i solvarm sand och svalka mig med nypressad apelsinjuice......eller en kall Tropical. Ett dopp i havet skulle också kännas bra. Man får sluta sina ögon och drömma./mamma

Lisse sa...

Det lät inte som någon rolig dag på jobbet direkt... Du får boka en sista minuten-resa!

Anonym sa...

Åh tack lisse för ditt underbara inlägg. Jag ligger i soffan under en filt och skrattade till tårar när jag läste ditt inlägg,kan bero på min stora sömnbrist. Har själv en noppig tröja med en kofta ovanpå för att dölja skicket ;) Även jag har drömt mig bort till varmare länder, kom av en slump in på en resesida på jobbet och där fastnade jag för en stund ; ) Ha det gott! Kram/Åsa