måndag 9 januari 2012

Jullovsprojektet




Jag som plågar alla i bekantskapskretsen med mina alster hade inte förärat minsta lilla kusinen med något ännu. Inte för att jag inte hade försökt, jag har jobbat på en mobil med amigurimis hela hösten, men det har inte blivit något riktigt schwung i virkandet i höst, så det har inte blivit någon mobil. Istället fick jag inspiration till ett stickprojekt. Fina engelska stickboken åkte fram och jag utmanade mig själv med en islandskofta med mönster i sex färger. Gissa om det var många trådar att fästa!

Så här blev den! Jag tyckte att den blev lite konstig över oket och storleken blev på näppen på längden, men kanske kan lilla L ändå ha den nu när det är som allra kallast. 



Tyvärr återger min nya mobil inte färger särskilt bra :-( Koftan är inte så här blåaktig i verkligheten.

2 kommentarer:

Kicki O sa...

Jättefin! Vilket jobb!

Anonym sa...

Ser fram emot att få se innehållet i koftan....som blev jättefin.