torsdag 16 juni 2011

Sommarlov!

Äntligen blev det sommarlov för både mig och flickorna! Sällan har jag längtat så mycket efter att få jobba som jag gjorde i höstas och sällan har jag längtat så mycket efter att få sommarlov! Storasyster däremot var inte alls särskilt glad när det gick upp för henne att hon inte skulle få vara på dagis förrän till hösten.

Idag var det också dags för bokcirkelträff igen. Boken, Min mamma är en persisk prinsessa, hade jag inte hunnit läsa, delvis för att vi bestämde bok med kort varsel delvis för att Bokus var väldigt sen med sin leverans. Recension kommer när jag har läst ut den, men jag kan säga att det var en bok som vann sig efter att vi hade pratat om den. Lärare som vi är så gjorde vi precis som vi lärde oss på lärarutbildningen, fokuserade på styrkorna, och se, boken blev mycket bättre än vad jag tyckte innan vi hade pratat om den.

Förutom att jag har jobbat färdigt för den här terminen idag så har en annan stor händelse inträffat i mitt arbetsliv idag. Jag och alla mina kollegor har nämligen fått egna bärbara datorer! Fram tills nu har vi varit ca 8 peroner som har delat på två stationära datorer i vårt arbetsrum. Gissa om det har varit huggsexa ibland! Meningen är att det ska vara arbetsdatorer men jag måste ju testa om den funkar även på nätverket här hemma (vi lärare jobbar som bekant en del hemifrån), så detta inlägg är den andra texten jag skriver med min nya dator. Invigningstexten, det var planeringen för höstens hemkunskap i åttan.

På tal om jobb så tog jag igår hem mitt ex av den nya läroplanen LGR -1. Tänkte att jag skulle ha den som sommarlektyr. Men när jag kom hem och hittade den i väskan fick jag rysningar och sa högt till mig själv: -Vad gör du människa. Sen stoppade jag tillbaka dsen i väskan och idag bar jag tillbaka den till jobbet. Nog hinner jag lära mig den...

Inga kommentarer: