onsdag 15 juni 2011

Picknick

Idag var det dags för middag nummer två från min matkasse. Igår fick barnen välja mat, då blev det plättar. Idag var det grillad grön sparris med chorizo. Sparrisen, som var tillräckligt trist i måndags när jag hämtade min kasse var inte direkt roligare idag, två dagar senare och jag fick kassera mer än hälften och någon intakt knopp fanns inte kvar.... Det här var mat som inbjöd mig till picknick, så när potatisen var kokad, korv och sparris stekta så packade jag ner allt i en ryggsäck och drog iväg till närmaste badstrand. Barnen gillade inte (och deras magar tål inte heller) chorizon, så för att rädda middagen för dem så fick jag svänga förbi macken och köpa två grillade utan bröd, kanske inte direkt vad coop hade tänkt sig... Potatisen och grönsakerna gick däremot hem även hos barnen. Även den här måltiden var liten, om sambon också hade varit hemma och ätit hade det varit på gränsen till för lite mat. Om barnen hade varit äldre skulle det absolut vara före lite mat. Gott var det däremot, och lättlagat och ganska ovanligt och lite kul var att planera aktivitet efter mat och inte tvärt om!

Meningen med picknicken var att vi skulle ta cykeln och trampa iväg på utflykt, jag hade hunnit väcka stora förväntningar hos barnen över cykelutlykten och allt- Snopet nog så visade det sig att cykeln var borta när vi kom ut i garaget. Min cykel står kvar på jobbet! Kvarglömd! Barnen blev besvikna men jag fick mig ett gott skratt. Imorgon ska min cykel hem! Basta!

En av de första men förmodligen inte sista pickniockarna den här sommaren!

Inga kommentarer: