tisdag 27 december 2011

Gott slut!

Så var julen avklarad och överlevd! Inga magsjukor eller andra krämpor, jag hann bli frisk från febersjukan innan jul. En massa god mat, en massa trevligt sällskap, det är bara släktingarna på skärgårdsön som vi inte har kunnat träffa, det finns nämligen ingen is på havet detta år. Förra vintern körde vi bil ut dit till julafton...

En perfekt julhelg ska rymma både umgänge och vila och vi har fått båda delarna den här gången. På julafton och juldagen umgicks vi med familjerna och på annandagen hade vi en riktig degardag. Barnen lekte med alla sina nya leksaker, jag läste, sambon såg på film och så varvade vi det hela med någon liten chokladpralin och ett antal kaffekoppar under dagen. Jag matlagningsvägrade så sambon bakade pizza av julskinkan. Bara frid och fröjd alltså. Även den här dagen har gått i lugnets tecken även om jag både har tvättat, skurat toan och julstädat åt marsvinen.

Nu ägnar vi årets sista vardagar åt att ladda inför nyår. Minst en bok till ska jag hinna klämma innan nyår hade jag tänkt!

Inga kommentarer: