onsdag 14 december 2011

Svart magi?

Kommer ni ihåg sagan om grötgrytan som kokade och kokade och kokade gröt, ju mer de åt av gröten desto mer gröt blev det och till slut hade gröten svämmat över hela huset. Så är det hemma hos oss när det gäller homestyling och visningsstädningar.

Ikväll har vi städat huset inför visning nummer 8 eller nåt sånt, jag börjar tappa räkningen. Inför den första visningen lastade jag alla saker som i vanliga fall står framme i badrummet i en kasse som jag tillfälligt ställde in i städskrubben. Kläderna under hatthyllan hamnade i en platsäck för lika tillfällig förvaring i källaren.

Efter detta har vi behövt många saker som har packats upp ur säcken och kassen, men likväl är dessa fortfarande fulla, samtidigt som vi har gjort om proceduren med hatthyllan och badrummet inför varje visning. Nu är badrumskassen helt överfull och vi kommer att fylla plastsäck nummer tre från hatthyllan imorgon innan vi far hemifrån.

Så varifrån kommer alla grejer?? Vi har inte köpt något nytt under den här tiden så det kan inte vara förklaringen. Hur kan det komma sig att ju mer grejer man plockar bort, desto mer grejer får man? Jag fattar på riktigt ingenting...

1 kommentar:

Ingela sa...

Det där låter som vårat hus :/ Ju mer man plockar bort desto mer finns att plocka bort... Jag fattar inte heller.