söndag 9 oktober 2011

Helgens projekt

Den här helgen har varit nästan enbart trevlig. Det tråkiga var att sambon var borta på jobb, men å andra sidan fick jag och flickorna passa på att göra sådant som definitivt inte roar far i huset. Vi har ätit tårta på biblioteket(och givetvis släpat hem en massa böcker, mest barnböcker, bara en till mig faktiskt). Vi har varit stora parken inne i stan och lekt på lekplatsen. Vi har fyndat märkesoverall (av ett märke som jag förra veckan vitt och brett deklarerade att jag bojkottar) med tillhörande märkesmössa till storasystern. Vi for hem, läste alla våra böcker, och jag började lyssna på min ljudbok. Jag la mig tidigt med min andra bok, den jag läser i.

Idag har jag ridit i solskenet, första ridturen den här hösten. Ätit snabblunch av veckans skörd av micrade matrester. Pusslat. Stickat storasysters vantar färdiga och rättat en av de två provbuntarna. Kanske rättar jag den andra när barnen har somnat, kanske inte.


Vantar försvinner alltid, och det som är hemstickat är så himla svårt att märka på nåt bra sätt. De här vantarna kommer knappast någon att ta fel på. Storasyster var lite besviken på att de inte var helrosa men det får hon ta. Givetvis är båda vantarna likadana, texten är på vantens handrygg och rutmänstret i handflatan. Och det här mönstret har jag faktiskt designat helt sjäv!

Inga kommentarer: