söndag 17 april 2011

Stughelg

Två helger i sjuksängen har gjort oss alla rastlösa. Att det skulle bli stugbyggande i helgen var det därför inget snack om. Det som gjorde det hela mer komplicerat var att storasyster fyllde år idag och sent på torsdag kväll var ingenting förberett för något kalas. Det fixade sig, vi hann både handla present, fika och till och med  baka två sorters kakor innan lördagmorgon när vi skulle fara. Man är effektiv när man jobbar under tidspress. Att jag dessutom har haft 85 elevomdömen att skriva på jobbet när jag blev frisk har gjort att jag inte har varit syssloslös denna vecka... Ändå har jag nästan hunnit sticka lillasysters overall klar också. Nu är det bara knappar och krage kvar. Undrar bara vars jag har lagt knapparna?

Sambon har gnetet på med stugan. Den här helgen har det kommit upp gips i hörnet där kaminen ska stå och båda lånsidorna har blivit isolerade. Halva ena långsidan har dessutom hunnit få panel på sig. Nu börjar vi drömma om inflyttning!

Inga kommentarer: