torsdag 14 april 2011

Skam den som ger sig

Nästan, nästan fördig, men inte riktigt... Nu stickar jag på i ren envishet med lillasysters overall som säkerligen kommer att vara både urväxt och framför allt off-season när den väl blir klar. För klar ska den bli! Nu är det kragen och knapparna kvar att fixa, så det är nära, nära. Men ändock... Det ska göras.

Den här kvällen blev det inget stickande. Utvecklingssamtalsomdömen till två klasser fick gå före och nu är huvudet så tomt att det blir en hundpromenad istället för soffan och stickning.

Nu börjar löpsuget sätta in på riktigt men jag har faktiskt bestämt mig för att inte springa något den här våren.Eller okej, någon enstaka gång kanske. Om jag har bråttom. Men förra våren blev jag bara besviken när det inte gick att få till en bra rutin med löpandet och redan nu vet jag att sambons jobb kommer att göa det omöjligt för mig att komma ut och springa under veckorna. Jag får satsa på hundpromenader istället. Och härliga cykelturer, kanske med extra träning i form av barn i cykelkärr på släp. Det blir nog bra det med...

2 kommentarer:

Matte Hartman sa...

Men, kan du inte köra löpning med cyckelkärran? DET ger garanterat motion :)

Lisse sa...

Bra idé!