tisdag 19 april 2011

Inte ens påsk ännu

och jag har redan hunnit börja kratta tomten och premiärgrillat ute. Sånt ska man inte göra förrän tidigast valborgsmässoafton. Dessutom har jag hunnit med ett härligt ridpass i solskenet och en cykeltur med barnen. Snacka om effektiv.

Förutom allt det så har jag tro det eller ej faktiskt hunnit jobba en massa också. Har skrivit och förberett utvecklingssamtalen som jag själv ska hålla i. I morgon delar jag ut domarna (omdömena) till mina stackars elever. Bara att förbereda samtalen med mina 10 mentorselever tog sina modiga 4 timmar. Och då är jag inte helt klar för jag väntar fortfarande på omdömen från två lärare. Att skriva de 100 elevomdömena till mina övriga elever tog ungefär 12 timmar. Och att hålla i samtalen kommer att ta 5-6 timmar men det räknas inte för det är kul. Att efterbearbeta alla samtalen efter att jag har haft dem kommer också att ta ca 2 timmar. Då har jag inte räknat in niornas omdömen som jag skrev förra månaden. Bara om någon undrar vad vi lärare gör när vi inte håller lektioner... Fast lektion har jag ju haft som vanligt även idag. Passande nog en påsklunch med mina gulliga femmor.

Mer avancerad grillning än hamburgare blev det inte på en helt vanlig tisdag. Men nog är det gott med lite kolsmak!

1 kommentar:

Ingela sa...

Jobbar du än? När sjutton har ni påsklov då? Vi har det nu v 16... Skönt som attan är det :)