onsdag 1 augusti 2012

Hopp om ett liv

Den här sommaren går till historien som den arbetssammaste hittills. Och jag är så tacksam över att det har varit lite halvtaskigt väder, jag har inte ens behövt sakna strandliv och annat som man brukar göra på sommaren. Jag har faktiskt badat en gång och igår lyckades jag till och med bränna axlarna lite lätt. Det känns bra. Jag är glad att jag fick ett par långbenade arbetsbyxor när jag fyllde år i mitten av månaden, för jag frös så mycket i mina gamla kortbyxade. De två sommarklänningarna som jag köpte i juni hänger i garderoben med prislappen kvar. Det har varken varit tid eller väder för sådana den här sommaren...

Den här veckan har jag faktiskt haft två-tre dagar ledigt, det var då jag lyckades bränna mig i solen. En dag var jag på lekland med barnen också. För nu är alla rummen som skulle hinna tapetseras tapetserade och huset som vi ska flytta in i är nästan så städat som jag vill att det ska vara när jag flyttar in. I helgen går flyttlasset, men före det ska vi hinna ha en visning till av huset, så imorgon blir det välbehövlig storstädning både inom- och utomhus. Sedan börjar vi packa.

På måndag börjar inskolningen av barnen på nya förskolan och om ytterligare en vecka börjar jag jobba. Då är det höst igen. Sedan återstår bara tömning och städning av vårt gamla hus...

Den här sommaren har det inte blivit mycket tid över till läsning men hela sommaren har´jag lyssnat på Radio Norrbottens sommarfäljetong Till offer åt Molok, Åsa Larssons senaste. Riktigt bra bok och hon läser själv och gör det precis så att man får den rätta stämningen. Ljudbokstips för er som har missat radioföljetongen!

Samma dag som jag städade det sista i huset och började känna lugnet surfade jag in på min favoritnätbokhandel och beställde ett gäng med pocketböcker, jag har mycket läsning att ta igen den här sommaren! Nu väntar jag på ett tjockt bokpaket! Samma dag satte jag igång att virka på min kofta som jag började på i vintras. Kanske hinner den bli klar innan jobbet börjar om? Och kanske jag hinner få upp näsan ovanför vattenytan en liten, liten stund innan det är dags att gräva ner sig i ett gäng nya sjuor om någon vecka. 

Inga kommentarer: