tisdag 14 augusti 2012

Hemma hos Edet Zoo

Nu är vi i stort sett på plats i nya huset och det gamla huset är i det närmast tomt. Kvar finns (nästan) bara spindelkolonin och dammråtteuppfödningen. Spindelverksamheten har jag tänkt avveckla eller åtminstone dra ner på, de var mest snyltgäster. Dammråtteuppfödningen däremot är redan återupptagen med nya friska avelslinjer. Alla vet ju vad inavel kan föra med sig...

Idag hade jag tänkt att ni skulle få följa med på ett litet hemma hos-reportage här i nya huset. Givetvis får ni bara se de detaljerna som jag är nöjd med, dessutom har vi inte fått allt i ordning ännu. Håll till godo!

Mysig läshörna i vardagsrummet. Just den här möbleringen har vi inte bestämt om vi ska behålla eller ej. Vi har några andra idéer på lut både för möblemanget och för väggen. Som ni ser har sköldpaddorna funnit sig väl tillrätta.

Igår kom hallspegeln och lampan på plats. En bukett av svärmors lavendel blev pricken över i. Och ni skulle bara känna doften.


Storasysters favvohörna med kökssoffan och läslampan. Misstänker att även far i huset kommer att bosätta sig här när han är hemma. Framför allt med det örngottet på kudden. Men kokböckerna är mina. Alla har dock inte kommit fram ännu.


Det fina gamla linneskåpet ingick i köpet. Allt vårt linne ryms där och det ligger lite lavendel på tork även för linnskåpets del. Porslinsdockan ovanpå skåpet fick jag faktiskt av svärmor i julklapp den allra första julen efter att vi hade träffats. Det blir 16 år sedan till jul.

Allt som har med kaffe och te att göra fick ett eget skåp. I veckan ska vi beställa nya luckor till skåparna. Till dess kör vi öppna kort. Och det underlättar eftersom jag inte riktigt hittar ännu i mina skåpar.


Oj, jag glömde badrummet!
Här kommer en bild även därifrån.



Kommoden fungerade en gång som sängbord, nu får den agera badrumsinredning. Mest nöjd i badrummet är jag med tvålsamlingen på silverfatet!

Bara en sak till innan ni får surfa vidare! Bloggen har numera ingenting med något Ede att göra. Så hur gör jag med namnet? Behålla namnet Edet Zoo, kanske med ett Nya lite snitsigt på trekvart? Eller behövs ett helt nytt namn? Och i så fall vad! Lämna gärna namnförslag och synpunkter i kommentarsfältet. Finns det några fyndiga namnknäckare därute i cyberrymden?

2 kommentarer:

Catta sa...

Först och främst- snyggt jobbat i huset! Magi har skett! Men namnet... Edet zoo är ju kult, men ett nytt namn skulle kanske markera den stora förändring som skett i ert liv. Hmm...

Kicki O sa...

Det beror ju på vilka du vill ska läsa bloggen. Ska det bli lätt att hitta dig får du väva in dina intressen, hitta på nåt kul annars!
En HK-frökens bekännelse kanske? ;-)