tisdag 7 februari 2012

Veckans middagar v.6

Oj, jag har nästan glömt bort att jag har en blogg den denaste tiden. Delvis är det glest med uppdateringar för att jag inte gör något speciellt värt att skriva om, delvis börjar jag känna att jag redan har skrivit om allt. Kanske är det här början till slutet på min bloggera, vi får se... Nu ska ni i alla fall fä veta vad jag har tänkt att vi ska äta till middag i veckan. Matsedeln har dock redan fallerat, för sambon for precis nyss iväg och köpte pizza till oss. Men det är faktiskt en del av poängen med veckomatsedel, man har ingredienser hemma till en veckas färdigtänkta middagar, sen kan man planera om ifall andan faller på.

Måndag: Stekt sej, kokt potatis och äggsås. Tomater och cole slaw från helgen som tillbehör

Tisdag: Pastagratäng (kokt pasta, skinksås m. svamp, frysta grönsaker, allt blandas i en smord form och gratineras i ugnen till fin färg och allt är genomvarmt)

Nästan tajmat med ett nytt år blev jag tvungen
 att skaffa en ny middagsbok! Det här är den nya!

Onsdag: Potatis, köttbullar, wokgrönsaker

Torsdag: Potatispannkaka med bacon, vitkålssallad med lingonsylt

Fredag: Kycklingklubbor, pilaffris, broccoli

Lördag: Restdag

Söndag: Lasagne, rivna morötter med apelsin

Inga kommentarer: