lördag 11 februari 2012

Äntligen mildare!

Det kom en välbehövlig köldknäpp förra helgen, jag skriver välbehövlig för att jag tror att man behöver få känna på riktig kyla för att uppskatta vårvintervädret maximalt! Min enda tanke sedan jag hade varit ute efter tidningen i morse var att idag ska vi ut! Valet stod mellan pulkbacken eller stugan. Det blev stugan idag. Kanske blir det pulkbacken imorgon?

Efter stugan blev ett besök hos bror och svägerska, de har alltid så gott fika! Idag fick vi nybakade cupcakes!

Dagen middag blev ugnsstekta kycklingklubbor med ris. Förrätt är världens bästa uppfinning om man väntar på långdragen mat. Idag slängde jag in morotsstavar i ugnen tillsammans med kycklingklubborna. När det var dags att vända kycklingarna var morötterna färdiga, så i väntan på kyckling och ris åt vi morotsstavar som vi dippade i aioli. Enkelt och underskattat gott! Och snacka om att kycklingklubbor är prisvärd festmat! 



Nu väntar vi bara på....




...inte melodifestivalen som ni andra utan....







Gladiatorerna!

Egentligen är det mest storasyster som väntar på gladiatorerna, eller "mitt faboritvuxenprogram" som hon uttrycker det!

På tal om det hamnade vi i en intressant diskussion på jobbet häromdagen, nämligen vad som är mest allmänbildande, Gladiatorena eller Melodifestivalen? Vad tycker ni?

Inga kommentarer: