onsdag 7 september 2011

Veckans pyssel

Det har öppnat en garnaffär i byn ddär jag jobbar, så på en rast gick jag och kollegan dit för att kolla in vad som fanns. Jag hittade ett fränt garn som var som en nätstrumpa som skulle stickas. Tyvärr har jag kasatat bort banderollen till garnet och jag minns inte vad det hette. Poängen med det hela var att man stickade i ena kanten av nätet och då blev andra kanten lite som en volang eller vad man ska kalla det. När man stickade en smal orm av 7 maskor blev det som en boa nästan, eller en sån där hawaii-blomsterkrans nästan (om man hade valt ett färggrannare garn). För att den ska bli mer lättburen och inte så irriterande att ha på sig ska jag sy ihop den i ändarna till en ring.

Lite knöligt var det att sticka tills man hade kommit på tekniken, men när jag väl hade kommit på det gick det snabbt att få en halsduk/scarf färdig. Så här blev den. Väggen där skapelsen hänger är mörkgrön, varför har digitalkameror så svårt med gröna och turkosa färger?

Inga kommentarer: