torsdag 9 juli 2009

Trött

Efter tre timmars nattsömn så känns hjärnan just nu minst sagt seg. Men orsaken till den dåliga nattsömnen var trevlig. Jag var nämligen på möhippa. Det är (blivande) svägerskan C som ska gifta sig med min yngsta bror lite senare i sommar. Om jag får säga det själv hade vi klurat ut ett väldigt bra program. Den började med en traditionell kidnappning, sedan bar det iväg till Boda Borg, ett äventyrsfort där man i lag löser problem av Fångarna på fortet-stuk. En mycket bra grej, det enda vi tänkte i efterhand var att man gärna hade kunnat vara där i tre timmar, två timmar som vi hade bokat kändes på gränsen till för kort tid. Sen bar det iväg till en av brudens kusiner och barndomskompisar som bjöd på smarrigt fika innan vi drog vidare till en krukmakerska där bruden fick en lektion i drejingens sköna konst. Fyra läckra alster hann hon med innan vi for vidare till en stuga där en härlig thaimiddag väntade. Kvällen spenderade vi där med badtunnebad, singstar och MYCKET tjejsnack. Någon gång vid tresnåret kröp jag ner i sängen, med en förhoppning om att bruden hade fått en bra dag och något trevligt att minnas.

Den här dagen har dock varit betydligt jobbigare. Jag fick hela tre timmars sömn innan Lilla väckarklockan vaknade och var jättepigg. Sambon hade lägligt nog dragit iväg på motorcykelsemester så inte hade jag någon att lämpa över henne till heller. Man kan lugnt säga att jag har inte direkt varit någon bra mamma idag, snarare en ganska frånvarande sådan... Men ett besök hos sambons farmor tillsammans med hans syster M och Lillisens två kusiner orkade jag ändå med, också ett trevligt sätt att fördriva en dag!

2 kommentarer:

Catta sa...

Hon är VÄLDIGT nöjd och glad över gårdagen! Dessutom riktigt glad över att jag inte hade någon liten just idag som väckte mig... =) Kram Catta

Maud/En bok om dagen sa...

Lyckliga människa som fick prova på att dreja! Det tror jag är jättekul!