måndag 6 juli 2009

Ridtur med nytt sällskap

Precis när ridkläderna var tvättade och invikta i garderoben i väntan på bättre tider så ringde telefonen. Det var B som undrade om jag var sugen på en ridtur. Givetvis, sugen på en ridtur är jag alltid!

Hästarna är på sommarbete tillsammans med en häst från ett annat stall än deras eget och därför var både miljön och sällskapet nytt för mig och bådadera var jättetrevliga. En liten släng av björnfrossa hade vi nog båda två, men vi såg ingen som tur var även om det förmodligen är björnrika marker där vi red. Däremot såg vi en älg (eller inte jag om jag ska vara ärlig), men båda hästarna och mitt ridsällskap E såg älgen.

Det är underligt med att vara i naturen, oavsett om man promenerar eller rider eller hur man färdas så spelar knappt vädret någon roll alls när man väl är ute. Vi hade inte alls direkt bra väder, det är rejält kyligt ikväll, bara 12 grader, dessutom kom det några il med duggregn, men det var ändå en superhärlig ridtur. Dessutom är det alltid kul att utforska nya stigar och vägar där man aldrig har varit.

Ps. Idag har vi köpt en ny gräsklippare och den förhatliga pinnen är äntligen bortkapad ur gräsmattan så nu är det slut med undanflykterna...

Inga kommentarer: