fredag 16 april 2010

Fika med krydda

Imorgon är det stort kalas här på Edet zoo. Hela veckan har förberedelserna pågågått. Huset är fejat (och skitigt igen), Skölpaddornas akvarium är rengjort och skalen putsade, Marsvinens bur är städad, presenter är inhandlade och inslagna. Idag har vi bakat hela dagen lång. Baka är något man inte ska utsätta sig för om man inte har ett il. Med solen strålande från en klarblå himmel och en bebis som hade vaknat för dagen kl. 3 på morgonen hade jag definitivt inget il idag. Jag har ändå med ganska stor möda och simultanförmåga lyckats baka några olika sorters kakor. Bland annat mums-mumskakor.

Den stora nyheten desenaste dagarna har ju varit det askmoln som ska sväva över oss i atmosfären. Jag har spanat och spanat i luften efter det berömda molnet men förgäves. Jag har inte sett molnet, utan bättre upp! Jag har nämligen fångat det!! I min mums-mumskaka! Jag ställde ut den på bron för att den skulle stelna och när jag tog in den var den alldeles full av askflagor! Så kalasgästerna kommer att få mums-mums med isländsk touch imorgon...

Inga kommentarer: