måndag 12 april 2010

Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne!

Bärbara datorer, vilken uppfinning! Varför sitta inne framför datorn när man kan sitta ute i solskenet framför datorn medan Storasyster leker i vattenpölarna.

Det här serjag just nu, snödrivor och en ankrad pulka på barmarken!

Kom precis hem från veckans första ridning. Det var den sämsta hittills, hästen fattade inte riktigt vad jag ville att han skulle göra. Eller också drev han med mig? Det blev ingen trav idag för min rygg fixade inte det. Kanske var det därför det inte gick så bra att rida i skritt heller, kanske satt jag omedvetet snett på något vis för att kompensera min sträckning i ryggen. Igår försökte jag springa men det gick nästan inte heller, kunde inte sträcka upp ryggen ordentligt samtidigt som jag sprang och det gjorde ont när jag försökte ta djupa andetag. Så jag får skritta på och lufsa i långsamt tempo ett tag tills ryggen har gått till sig.

Så här ser han ut, snyggingen som jag har ridit på den senaste tiden!

Bra ridning eller inte, det är härligt att vara utomhus i vårvädret. Solen skiner från en klarblå himmel och det droppar från vatenda tak som finns. Ska försöka hinna med en promenad också innan solen  försvinner sådana här dagar vill man bara inte gå in!

1 kommentar:

Anonym sa...

Till alla som inte vet så är den här killen kär i lisse, enligt säkra källor! Han är en riktig snygging, men inte helt ofarlig, men som alla vet snälla killar får inga tjejer ;)
enligt rapporter så är lisse oxå intresserad! ;-D