torsdag 29 april 2010

Det artar sig till en bra dag!

...så här i halvlek. En två timmars promenad med barnvagnen till macken. Normalt sett tar den promenaden max en timme om man går i väldigt maklig takt men idag var vädret så härligt att vi handlade lite glass på macken som vi hade picknick med på en äng efter vägen. Medan vi åt tittade vi på svanrna och gässen som badade i en jättestor vattenpöl som storasyster konstaterade med inte så lite avundsjuka tonfallet. Storasyster fick gå själv en ganska stor del av vägen både fram och tillbaka, vilket innebär mer lek än promenad. En liten avvikelse från vägen förbi scoutstugan för att titta på alla småfåglarna i holkarna och islossningen i ån hann vi också med. Hemma igen ville storasyster fortsätta att leka ute, så jag och hunden satte oss i en solig vrå i trädgården och läste medan hon lekte. Lillasyster tog en normal morgon i morse och vaknade inte förrän sambons väckarklocka ringde vid sexsnåret. Hon sov så gott i vagnen hela promenaden och sover fortfarande. Jag har både hunnit göra dagens pass i tvättstugan och dricka en kopp kaffe i lugn och ro med båda barnen sovande. Ikväll ska jag och tjejerna göra stan tillsammans med svägerskan C, det är tjejkväll där nämligen.


Glasspicknick i solen!

Gårdagen var raka motsatsen, då var enda glädjeämnet paketet som jag fick från bokvännen. Dagen började nämligen kl 1 på natten, då tyckte lillasyster att det var lagom att stiga upp nämligen. Hon sov inget mer direkt den natten. På förmiddagen skulle vi på badhuset med mormor och svägerskan Å med lilla lilla kusinen. Lillasyster, helt färdig efter natten ville inte alls bada utan gallskrek och förstörde nöjet både för mig, storasyster, mormor och svägerska. På kvällen skulle jag rida. Sambon var trött och stressad efter jobbet. Precis när jag hade ridit iväg började telefon tokringa. Det var en desperat sambo, med en vilt gallskrikande lillasyster i bakgrunden. Det var bara att vända hästen och skynda sig hem. När jag kom hem hade lugnet infunnit sig, båda barnen sov och sambo var lugn och fridfull igen. Det var bara jag som var besviken över en missad ridtur...

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅÅÅ jag blir lite avundsjuk.carpe diem. (fånga dagen) kan det bli så mycket bättre än att ha en ro fylld dag med harmoniska barn, natur i full fart mot fägring./ Vår hälning från faster H