tisdag 6 april 2010

En bra dag!

Har tvättat tre maskiner tvätt, städat åt marsvinen och haft besök av gamla jobbarkompisen med dotter. Hon hade dessutom med sig en vinst som jag har vunnit i en tävling på hennes blogg! Jag kommer att återkomma till den, för det var nämligen en bok jag vann. Allt detta hanns med på förmiddagen.

Efter lunch fick jag till en timme på hästryggen medan storasyster sov. Vi håller fortfarande på att återbekanta oss med varandra (jag och hästen alltså) efter vårt två år långa uppehåll. Men det känns faktiskt som om vi ganska mycket fortsätter där vi slutade.Idag blev det en del travande på volt (i cirkel alltså), framför allt bra för mig. Min kondis är ju som bekant under nybildning. Jag tror faktiskt att även hästen tyckte att det var skönt att få röra lite på sig, han har stått parkerad i hagen sen i onsdags nämligen, jag har ju inte haft tid att fara till stallet under påskhelgen.

Efter en sån dag gör det inte ens någonting att lillasyster har haft magknip till och från hela dagen och därför är ganska kinkig och skrikig. Det är bara för att en perfekt avslutning på en sån dag hade varit att krypa ihop i soffan med tekopp och en bok (de har samlats på hög ett tag nu, min lästid och framför allt läsro har varit minimal de senaste månaderna).

1 kommentar:

Maud/En bok om dagen sa...

Trevlig att titta in hos dig, som vanligt! ;-)