onsdag 21 april 2010

Häst i all hast och lite annat

Ikväll var det dags för ridning igen. I två veckor har jag bara kunnat skritta på grund av min ryggvärk och nu tycker jag att det kan räcka med skritt, det blir lite svårt att variera i längden... Ikväll blev det en ritt ut i skogen. Jättefin häst, vacker kväll, men ack så kylslaget. Det blev lite bråttom när jag skulle iväg, sambon ville till min pappa och inspektera ett nyinköpt grävaggregat till traktorn. Min mamma blev därmed barnvakt till två tröttgnälliga barn. Jag hade middagen halvlagad när kvällens planer utkristalliserades, så jag slängde helt enkelt in middagen i bilen och tog den med till mor och far. Badkläderna från förmiddagens badhusbad blev snabbt utbytta mot hästkläder och givetvis gick det lite för fort, jag hade med mig två par långkalsonger men ingen tröja i ryggsäcken när jag väl skulle klä om.

Förutom en härlig ridtur har den här dagen gått helt i trevligheternas tecken. Dagen började med ett badhusbesök, svägerskan och den nyaste lilla kusinen, och jag och tjejerna skulle iväg och för att ro i land projektet två småbarn i djup bassäng så engagerade jag även min mor. Alla barnen och vi vuxna njöt av varmvattnet. Sedan njöt jag av eftermiddagen, hann läsa hela nyaste Amelia ostört och hann sticka lite på lillasysters bolero innan friden var slut!

Priset för min härliga dag fick stackars mormodern betala. Efter badhusbesöket åkte hon på migrän och hon hann knappt bli fri från den innan hon åkte på att sköta sina barnbarn hela kvällen också.

Inga kommentarer: