lördag 24 april 2010

Shopaholic??

I helgen är det loppistätt! Både Lions årliga vårloppis och grannstadens årliga stora vårloppis samtidigt. Inte bra, för det innebär att man måste välja. Att alla utom kommunanställda och bidragstagare som jag har hunnit få sin lön när dessa stora evenemang går av stapeln är bara orättvist...

Jag och svägerskan valde Lions loppis. Att fynda, idka välgörenhet och spara miljön blir ju trippelt bra. Snacka om att förena nytta med nöje! Förutom fynden som ni ser på bilderna så köpte jag även ett 1000-bitarspussel. Det är på väg till stugan för att bli gemensamt nöje där. Hoppas bara att alla bitar fanns med...

Uppifrån och ner:  Tre längder duk/gardin hittade jag, en lampa, plastpärlor, en galen galge med två gräsänder. Och på Cubus rea, både bikini och baddräkt inför beach 2010!

Efter loppisen fortsatte jag och lillasyster ut på stan för att bränna resten av barnbidraget. Det blev skor både till storasyster och lillasyster. Bikini och baddräkt till mig, det var riktiga loppispriser fast det var nytt, 10 kr per del betalade jag för badkläderna. Dessutom blev det en pyjamas och sparkdräkt till lillasyster, också på rea.


-Bord duka dig! Eftersom det var tre gardinlängder kommer jag att ha en som duk. Eller alla tre... Kanske tar jag dem till jobbet i höst?

Det här var det enda jag ärligt kan säga att vi verkligen behövde. Lampkupan till lampan i trappen small nämligen i tusen bitar helt utan anledning härom kvällen. Så nu har vi bara en naken glödlampa där. Men inte länge till!

På onsdag blir det bad!

Sist men inte minst! Dagens favoritfynd, något som bara kan köpas på loppis. Denna underbara gräsandsgalge är bara så härligt fulfrän. Den ska hänga i hatthyllan i hallen och välkomna alla våra besökare!

Inga kommentarer: