tisdag 27 april 2010

Ryggen på plats igen!

Precis när jag hade kommit igån med ridning och löpning sa ryggen ifrån. Jag lyckades sträcka någon muskel långt in mot ryggraden som varken gick att komma åt med zon (salvan ni vet) eller massage. Dessutom gjorde det helskottta ont att dra djupa andetag. Att rida gick bra ändå, även om det har varit skritt som har gällt i två veckor, men det gör ju inte så jättemycket. Igår gick det i alla fall att trava, så det vi gjorde. Jag red runt lite i åttor och på volt för att få till igångsättningar och avsaktningar. Jag är fortfarande ganska ringrostig i ridningen, svag i ryggen och har ganska dålig balans, så jag gjorde lite enkla sitsövningar också mellan varven. Även avsaktningar och igångsättningar är bra balansträning känns det som.

I förrgår testade jag att springa och det kändes också helt okej. Lite seg i kroppen, men det gick bra att andas och det gjorde inte ont i ryggen när jag sprang så förhoppningsvis kommer jag att kunna vara med i vårruset som planerat. Eller vara med kommer jag ju att kunna, man kan ju alltid promenera men nog vore det kul att kunna springa. Jag har ju fortfarande en månad på mig så nog ska jag orka springa fem kilometer till dess tycker jag! Ikväll ska jag göra en ny tur med joggingskorna, det blir andra gången igen, så det blir säkert jobigt...

1 kommentar:

DIN HEMLIGA BOKVÄN sa...

Nu är ditt paket på väg!