söndag 17 juni 2012

Tennarmband

Jag har försökt mig på något som jag aldrig har gjort och som jag aldrig trodde att jag skulle göra. Jag har gjort ett tennarmband! Vår supergulliga textilslöjdslärare på jobbet offrade två kvällar på att lära ett gäng från jobbet denna ädla konst.

Det visade sig vara fullt genomförbart att tillverka ett eget tennarmband. Visserligen blev mitt kanske två cm för långt men det är bagateller! Det som jag har haft emot tennarmband är att jag har tänkt mig att monteringen av dem skulle vara jobbig, själva broderidelen liksom. Men det var mycket snabbare gjort än jag hade trott! Och så många roliga varianter av tennarmband man kan göra, alla möjliga förger, både på skinn och tenntråd, dessutom kan man blanda olika material på ett sätt som jag aldrig hade trott. Jag fastnade för att fläta in pärlor i mitt armband. Så här blev det!


2 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Så snyggt! Att lära mig det där står på min sommarlista...

miaring sa...

Kul att prova på nya saker! Supersnyggt
Kram Mia