söndag 24 juni 2012

Mattor


Den här mattan ligger numera på golvet i  min toa. Ovanligt sober för att vara mig. Men det är  bara på avstånd, om man tittar nära så är nämligen de mörkaste ränderna blommiga och de mellangrå ränderna rutiga! Det blir bra för hårdmagade toabesökare att upptäcka!

Hoppas att ni har haft en riktigt trevlig midsommar allihop! Jag har varit på båtsemester till skärgårdsön, den här gången med båt hela vägen, vi har faktiskt åkt båt efter närapå halva norrbottenskusten i helgen. Det är min bror och hans sambo som har skaffat en fin båt som vi fick åka med i! Perfekt båtväder med lagoma om än lite kalla vindar och strålande solsken. Och vi tog oss nästan hela vägen dit och hem igen. Några kilometer hemifrån började båten ta in vatten via motorn, så vi fick gå i hamn lite tidigare än planerat, men det var ju en himla tur att det hände just där. Och jag tycker ju att en resa utan lite lagoma strapatser inte är någon rolig resa. Hoppas bara att felet inte är allt för stort för båtägarnas skull.

Kvällen tillbringar vi till webbradion, lyssnar på helgens stora scoop, Anja Pärsons Sommarprat. Lycka till med ditt nya liv Anja! Du kan till och med skaffa en egen hund att springa omkring med i skogen ! :-)

När man lyssnar på radio är virkning den bästa sysselsättningen. En ny matta till toan blev precis klar. Det är faktiskt toamatta nummer två den här sommaren. Nummer ett fick jag nämligen inte ha på toan för storasyster, enligt henne skulle den ligga på bron " för vi brukar alltid ha rosa mattor på bron". Kolla här om ni vill veta vad hon menade med det. Ja, vad gjorde jag då, jo jag satte igång att virka en grå matta istället, för att få en toamatta. Frågan är om den kommer att få vara på toa, när jag påbörjade den sa nämligen storasyster: "- Den ska vara på bron, för vi har ingen grå matta på bron..." Imorgon bitti får vi se vad hon säger, för nu är min gråa toamatta klar!

Det här är mattan som absolut skulle ligga på bron. Jag tror att jag har lagt ut den här i ett tidigare inlägg men att det inlägget på något mystiskt sätt försvann från bloggen. Färgerna stämmer dock inte särskilt bra, den mittersta randen är knallcerise, inte lila  och den gröna randen är absolut illgrön.

Inga kommentarer: