söndag 15 april 2012

Fler framsteg!

Den här helgen har sambon slagit sig in i klinkerbranschen, han har lagt klinker på den kvadratmetern där kaminen en vacker dag ska stå.

Förutom premiär i murarbranschen hann han spika foder runt bägge fönstren. Frågan är nu, ska vi ha vitt eller grålaserat foder runt fönster och dörr? 

Själv har jag inte gjort mycket, jag har försökt underhålla flickorna medan sambon har byggt. Vi promenerade till byagården för att kolla in glassutbudet, det var noll, glassen har inte hunnit levereras ännu och vi måste ha ätit mycket glass förra sommaren för det fanns inte minsta lilla glass kvar sedan dess. Istället lånade jag en bok i det gemensamma biblioteket. Dessutom räddade jag påsken med att äntligen ha den rätta korsordstidningen. Påsken blev en stor besvikelse när jag upptäckte att jag hade köpt fel korsordstidning, tänka sig! Lite korsord, lite läsning, lite lek med barnen och dessutom har stugan fått framsteg, en mer än okej helg!

Som avslutning av påsklovet blev det en 7 kilometers löprunda (nä, jag sprang inte hela tiden, där är jag inte ännu) och nu en liten film. Har ni sett filmen SALT?

Inga kommentarer: