torsdag 19 april 2012

Ett paket på macken




Till vänster lillasyster fräna kamoflagebil (enligt henne själv), mitten storasysters flaggbil och till höger en brandbil (tydligen inte riktigt klar ännu) av storasyster.


Att shoppa kan verkligen sätta fart på mig, oavsett om det handlar om städgrejer, träningssaker eller pyssel. Man måste ju bara helt enkelt testa sina nya prylar...

Idag kom ett sms om ett paket från Panduro. Givetvis svängde vi förbi och hämtade ut det på väg från jobbet. Torsdagar är jobbiga dagar, både för mig och för flickorna, många lektioner och en lång dagisdag för barnen, så timmarna fram till läggdags kan verkligen vara en pina. Lillasyster bröt ihop innan hon ens hade kommit in genom dörren och storasyster var inte heller på strålande hunör. Själv ville jag bara lägga mig i soffa och dra en filt över mig. Tyvärr inte läge för det en sådan eftermiddag...

Då kom alltså detta paket, som sänt från ovan, ett paket fullt med pyssel. Egentligen skulle jag bara ha trähjul och hobbyfärg för utomhusbruk, alla små träklossar som har producerats i stugbygget har inspirerat mig till pyssel och flickorna behöver också något att göra medan vi försöker vara flitiga med byggandet. Så var tanken. Men inte kunde vi hålla oss med pysslandet till helgen och stugan (dessutom ska vi inte dit i helgen). Vi var tvugna att sätta igång genast. Ut i garaget, leta reda på lite småbitar virke i vedhuset, hammare och spik. Eller spik och spik, vi hade bara tre spikar, resten av vårt spikförråd är i stugan... Det blev skruvdragare istället. Sedan snickrade och målade vi ända fram til läggdags. Storasyster hann göra två bilar, lillasyster roade sig hela tiden med att tillverka en enda bil (den har många lager färg på sig...). Problemet är att nu finns knappt några hjul kvar till det tänkta syftet, att roa sig i stugan. Jag måste nog göra en ny beställning!

Panduro har dock en minimigräns för hur litet man får beställa, och lite färg och hjul kostade inte nog mycket, så då fick jag fylla på med lite spontanköp. Det var nästan roligast! En förpackning med ögon är alltid bra att ha, dessutom köpte jag en förpackning origamipapper, så nu ska här googlas fram beskrivningar till japanska konstverk!



1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka härliga bilar.Längtar efter att få se dem./mormor