fredag 30 maj 2008

Första steget mot tonåren och planer på ett nytt liv



En milstolpe i bebisens utveckling har inträffat, hon har nämligen vuxit ur den minsta klädstorleken. Helt plötsligt har hon en helt ny garderob. Tänk om jag också fick anledning att skaffa en helt ny outfit varje månad! Så kul! Men dyrt. Kanske dags att byta promenaderna mot en lämplig ranson wienerbröd, så praktiskt, både slippa det jobbiga, få vräka i sig av allt gott och dessutom behöva nya, större kläder titt som tätt.



Nu kom sambon in och tjuvläste över axeln, och det verkar som om jag skulle kunna börja det nya livet på en gång, han bjuder tydligen på överblivet wienerbröd från jobbet :-). Förresten började det nog redan igår när svägerskan M kom förbi med en prinsessbakelse lagom till frukost!


Men jag skulle sakna promenaderna...


Wienerbrödet som jag ska hugga tänderna i nu!!!

7 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Det här blir ju hur trevligt bloggande som helst! Jag har redan lagt till dig i mina favoriter...
;-)

Lisse sa...

Kul att du har hittat hit!

Catta sa...

Tvivlar inte det minsta på att din sambo skulle stötta dig, förutom i det avseendet att sluta promenera... Då skulle nog inte ens jag våga mig förbi, så SNÄLLA svägerska låt oss fortsätt med våra promenader! =)
Snyggt jobbat med headern, kan det vara så att min lilla tanke funkade?? Dessutom kan jag ge dig ett tips, vi bloggare ÄLSKAR att få svar på kommentarerna i våra egna bloggar. För visst är det kul när man ser att någon lämnat kommentar?! Kram

Karolina sa...

Mmmm ser ju hur gott ut som helst *slurp*

Lisse sa...

Wienerbrödet smakade underbart!

Jag vet att jag är dålig på att kommentera bloggar. Jag ska bättra mig!

Nej det funkade inte att byta filformat på bilden, jag laddade hem ett annat bildbehandlingsprogram på nätet, det funkade inte heller som jag vill, men jag fick till hesdern i alla fall. Visst är måsen söt?

Anonym sa...

Utan att förstå alla era uttryck så vill jag gärna att du hör av dej när du ska ta nästa wienerbröd!!

Lisse sa...

Jag visste inte heller vad header var, men eftersom jag hade frågat Catta hur jag skulle få in min mås som rubrik, så chansade jag på att det måste vara en header. Jag ska tänka på dig Matz nästa gång någon bjuder på wienerbröd:- ) Synd bara att det är så sällan...