onsdag 28 maj 2008

Välkommen till min nya blogg!


Jag har länge varit sugen på att skapa en blogg, men jag har aldrig kommit till skott tidigare. Jag hade nämligen höga krav på hur min blogg skulle vara. Jag hade bestämt att jag skulle ha ett tema för min blogg, helst ett som ingen annan har. Dessutom ville jag att den skulle skildra en utveckling, t.ex. att jag lär mig något. Det innebär att temat man väljer måste "hålla" för att skrivas om under en längre tid och framstegen - utvecklingen - får inte vara så långsamma.


Jag funderade hit och dit, skulle den handla om hundar? Nä min hund är för gammal för att utvecklas, skulle ha varit roligare med en valp. Mat då? Lite enformigt i längden... Träning? En graviditet kom emellan, läge för avveckling istället för utveckling på träningsfronten alltså, samma med ridning som var ett annat alternativ. Föräldraskap då? Inte så originellt direkt, det finns ju hundratals bloggande föräldrar.


Hur som helst, till slut kom jag till ett läge där jag inte orkade fundera mer, så nu kör jag, det får bli vad det blir helt enkelt! Temat, det blir mitt liv, ett så klassiskt bloggtema, men eftersom det bara är jag som lever mitt liv, så blir det ju ändå originellt...

4 kommentarer:

Catta sa...

Heja Lisse! DU har ju kommit på ett tema som ju faktiskt är helt unikt =) Som jag sa tidigare, det kommer att utkristallisera sig med tiden, bara man kommer igång! Kramar!

Pimmi sa...

Hallå!!
Kul att se dig här ute i bloggvärlden. En helt underbar värld förövrigt. Hoppas allt är bra med er. Hädanefeter kommer jag nog flitigt att kika in här, lycka till, Kram Emma

Lisse sa...

Hej på er! Kul att ni har hittat hit!

Karolina sa...

Hej, hittade hit via Cattas blogg, vi känner ju inte varandra men jag ser ändå fram emot att läsa om både hund och bebis och sköldpaddor. Har själv ett litet akvarium här inne i mitt lilla rum där det simmar små fiskar och jag vet det där med att hålla algerna borta- det går liksom inte.
På återseende
/Karolina