tisdag 8 maj 2012

Äntligen lite inspiration!

Ingen snöstorm. Inget gråväder. Snön har tinat bort. Bara det gör att livet känns lite roligare. Att det dessutom var ledig tisdag en så vacker vårdag, kanske räcker för att livsandarna ska återvända. Det blev en loppisrunda med svägerskan och flickorna idag. Det gav verkligen inspiration. Från att ha varit helt opysslig och oinspirerad fick jag helt plötsligt lust att börja renovera möbler, bygga marsvinshus och fågelholkar och att virka mattrasmattor. Dessutom fick jag lust att ladda hem en ljudbok och att ta en lång härlig promenad i kvällssolen. Inget av detta har jag haft lust med på flera veckor.



Skräppåse för bilen. Fanns i många olika färger.


Det blev några fina fynd idag. Dagens dyraste var en nytillverkad bilskräppåse av återvunnet tyg som ska hängas runt växelspaken. Den kostade 40 kr men det kan det vara värt för att slippa köra omkring i en soptipp. De bästa fynden var två serviser. En brun kaffeservis med hjärtan på med 8 koppar och fat och en sommarservis med smultron på där både djupa och flata tallrikar samt kaffekoppar ingick. Smultronservisen ska flytta in i stugan när den blir klar och hjärtekopparna blir vardagskoppar här hemma.

Samma våldsamma pris för hjärtekopparna, en femma styck. Den randiga kakburken låg inuti den prickiga. För kakburksetet betalade jag det i sammanhanget blodiga priset 40 kr.
Efter loppisen blev det en fika sedan djuraffären. Ni kan bara ana hur nära det var att jag kom hem med en guppyfamilj. Storasyster har nämligen sagt att hon vill ha fiskar när hon blir stor. På djuraffären vill hon alltid kolla in fiskarna. Så idag hör jag mig själv säga:
-Ska vi köpa två sådana här fiskar flickor? Tur att storasyster är så olik sin mor att jag ibland tror att sambon har varit otrogen, för hon svarade:
-Nej mamma, dom är så slemmiga, jag ska inte ha fiskar nu, jag ska ha fiskar när jag blir stor.
Som tur var bet jag mig i tungan och satte inte igång operation övertalning!

Väl hemma åkte mattraspåsen fram från kökssoffan, och där hittade jag en jättefin början till en badrumsmatta. Den kommer att bli färgstark och jag tror att jag kommer att ha en ny badrumsmatta innan imorgon kväll!


Smultronkopp med fat för en femma styck. Kakburken i bakgrunden köpte jag också idag, men nytillverkad på lagprisaffären.

Inga kommentarer: