lördag 28 maj 2011

Ny dag nya cashar

Idag var det pissigt väder så vi passade på att göra stan och jag kan tala om att vi inte var ensamma om att ha fått den idén idag, löningshelg och allt som det är. Några fynd blev det. En klänning till mig som jag min vana trogen köpte utan att prova (man drar sig för det när man har två entusiastiska små medhjälpare med sig). Tyvärr har jag handlat så lite kläder de senaste åren att jag verkar ha tappat ögat för vad som passar och inte för när jag kom hem och provade nyinköpet visade det sig att jag såg minst tio kilo större ut i den. Nu funderar jag på om man kan sy in den på något vis för själva tyget var fint.

Nu ikväll blev det en geocashrunda igen. Den här gången tog vi två lite mer stadsnära cashar men vi fick ändå en fin liten skogspromenad och storasyster såg både myrstackar och älgbajs under promenaden. Hunden var absolut överlycklig över att få sin kvällspromenad på nya marker. Vi avslutade rundan med att fika saft och bullar innan vi for hem. Det verkar inte bara vara på stan alla var, även i geocashskogarna verkar det vara fullt ös just nu, även om vi inte träffade någon så hade det varit andra cashare där precis före oss och skrivit i loggboken.


Vi fick dessutom anledning att inviga storasysters födelsedagspresent -mackburken. Den funkade alldeles ypperligt och den rymde både frukt och kakor till hela familjen!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Var har ni fått tag på den söta "pusselbiten"?
Jossan

Lisse sa...

Storasyster fick den när hon fyllde år, så jag vet inte. Visst är den fin! Och himla praktisk!