söndag 8 januari 2012

Sista dagen!

Man kan hinna mycket på en dag om det vill sig väl. Som tur är har jag bara hunnit med trevliga saker idag! Vi började dagen i stugan tillsammans med mina föräldrar och ena brorsan och hans familj,  vi har varit där i helgen. Sedan hann jag vara hemma i lugn och ro, äta lunch, skotta lite snö (men sambon skottade betydligt mer) och dessutom hann jag se damernas kamp uppför slalombacken i Tour de ski. Synd bara att jag satt i bilen när herrarna åkte... Sedan samlade jag ihop barnen och for iväg till kusinerna innan jag fortsatte till bokcirkelträff. Boken som vi läste ska jag skriva om i ett eget inlägg. Väl hemma igen läste jag 4 böcker för flickorna som de fick av snälla bokbloggarkollegan, tack så mycket, det uppskattades, framför allt boken som "handlade" om storasyster gjorde succé!

Nu sitter jag vid datorn i mitt svettiga underställ och hämtar mig efter en härlig skidtur! Granngubbarna kör upp ett skidspår även denna vinter, tyvärr är det för mycket vatten på isen för att spåret ska kunna gå hela vägen runt halvön som vi bor på än så länge, men det gjorde inget, jag åkte utan spår, det är bara roligare när det är en liten lagom utmaning.

Nu återstår bara det här jullovets svåraste utmaning, nämligen att ta sig i säng i tid! En spännande termin börjar imorgon!

Inga kommentarer: