fredag 29 april 2011

Ridtur i vårsolen!

Idag gjorde jag något som det kommer att dröja innan jag gör om. Jag tog familjen med mig till stallet. Väl på plats skötte de sig exemplariskt. Det själva förberedelsen innan som var nervpåfrestande. Jag glömde både mobil och plånbok hemma innan jag hade klätt på och packat in två ungar och sambo, samt sett till att hunden inte slank med i bilen.

Väl framme fick lillasystern  provsitta på hästen och hon var överlycklig. Och sedan skitförbannad när hon blev tvungen att gå ner på marken igen. Storasyster som hittills har varit väldigt reserverad mot det enorma monstret till häst var helt oberörd idag, hon följde med till hagen och hämtade in hästen och "hjälpte" till och med till att leda in henne i stallet. Ett stort steg framåt för storasystern.

Sedan tog hästägarens syster över min familj med sambo och allt medan jag red ut på en härlig tur i skogen! Solen sken från klarblå himmel och det var så varmt att jag red bara i underställ och T-shirt (inte snyggaste outfiten, jag vet!) men jackan var bara för varm.

När vi svängde in med bilen på infarten hemma gick solen i moln och sedan var det mulet resten av dagen. Snacka om tajming!

Inga kommentarer: