tisdag 12 april 2011

Bantning

Har någon mer än jag reflekterat över att det har varit ovanligt tomt och tyst här på bloggen den senaste veckan? Det beror på att vi har trampat vatten i magsjuketräsket igen. Den här gången trillade vi inte dit alla samtidigt utan en efter en. Precis när vi trodde att lillasyster blivit frisk och faran var över så var det storasysters tur. När hon var frisk och vi hann börja fundera på en stugbyggarhelg så trillade först sambon dit sen jag sen sambon igen. Sambon är inte helt kry än och nu är vi inne på dag 11 när någon är sjuk. Att sen båda barnen hunnit med varsin sväng rejäl förkylkning med hög feber och megaläskig hosta också inom de här 11 dagarna gör inte att det har varit roligare... Jag vågar inte ropa hej än, vi vet ju inte facit hur många dagar det kommer att bli i slutändan, kanske är det dags för ett varv till för lillasyster som var först ut?

På tisdagar brukar jag ju komma med en ny veckans matsedel men hittills den här veckan har vi inte handlat något ännu än mindre hittat på några maträtter att äta. Som tur var kom mamma med 3 (!) kassar med mat till oss igår; gäddbiffar, spagetti och köttfärssås och allt möjligt annat. Förresten ska jag lägga ut rteceptet på mammas gäddbiffar här på bloggen någon dag, det är en riktig höjdare! Jag tror att det var de matkassarna som var spiken i kistan för min magsjuka inte kan man ha magsjuka med så mycket i kylsåpet att äta upp!

Om någon har några överflödskilon som ni vill bli av med rekommenderar jag förresten ett besök här på edet zoo i den snaraste framtiden (medan det finns några baciller kvar). Jag har tappat fem kilo på fyra dagar och sambon har tappat minst lika många! Det är en plågsam men effektiv bantningskur vill jag lova. Lika kul är det inte att även barnen har blivit alldeles för tunna.

Inga kommentarer: