lördag 25 oktober 2008

Trevligt i stallet


Jag har ridit igen! Trodde aldrig att jag skulle få till tre ridturer under den veckan jag var hästvakt! Dessutom har jag haft otroligt tur med vädret, det har varit underbart höstväder varje gång jag har varit ute.


Dottern i familjen som äger stallet, A, har hjälpt mig så jag har varken behövt hämta hästen i hagen eller släppa ut henne igen. Dessutom har hon hållit mig sällskap, det är ju så mycket roligare om man har någon att prata med medan man mockar. Jag har ju berättat om min trognaste löparkompis, mobilen, den håller mig sällskap även i stallet. Men mockning och höbärning kräver lite annan musik än löpning. När man är i stallet kan man unna sig att lyssna på musik som man tycker är bra och inte bara musik som har bra löptempo. Så eurodiscon från nittiotalet är bannlyst i stallet. Idag var det Martin Stenmark som höll stämningen uppe.

Utsikt från hästryggen


Nu blir det nog ingen mer ridtur förrän på torsdag för min del. Ikväll blir det surströmming hos mina föräldrar och sedan ska vi uppvakta svågern M som fyller år.

Inga kommentarer: