fredag 8 augusti 2008

Sista sommarveckan?




Jag, bebisen och hunden har varit på skärgårdsön hos min mormor och morbror i veckan (därför den ovanligt dåliga uppdateringen). Vi har tittat på kossorna och ladat hö. Jag har läst böcker, hunden har jagat flugor och bebisen har haft fullt upp med att charma sin omgivning. Framför allt har hon jobbat hårt med att charma min morbror. Hon har skrattat och flirtat och varit allmänt charmig mot honom, det är konstigt att barn och framför allt hundar, alltid är mest intresserad av de som är minst intresserad av dem.


Hunden, som aldrig brukar bry sig särskilt mycket om besökare nu för tiden, är alltid väldigt trevlig och vill helst sitta i knäet om det någon gång hälsar på någon som är allergisk eller hundrädd. Och inte blir de rädda mindre rädda av det...


Idag innan jag for hem, hjälptes mamma, mormor och jag åt att tvätta mormors mattor. Då fick jag äntligen pysselinspiration. Det har varit dåligt med den saken ett tag, det där med humlan kom av sig helt, det var helt enkelt inget kul när jag väl hade lyckats virka en humla. Och vad gör man med en ensam humla? Blommor har jag ju gjort förr, även om jag aldrig har gjort något på temat blommor och bin...


Egentligen är min nya idé en kombination av mina kollegors mormorsrutetrend i våras innan jag slutade jobba och min mormors mattor. En MORMORSruta helt enkelt :-) . Jag ska bara få tid att verkställa mitt pyssel, så ska ni få se vad jag har tänkt.


En hel burk med vildsmultron har det också blivit. Lägger ut den här bilden som bara är SOMMAR (även om inte vädret är det).

Inga kommentarer: