fredag 22 augusti 2008

Inatt...

...har jag sovit dåligt. Den enda tanken jag har haft i huvudet har varit "vatten". Allt beror på ljudboken jag lyssnar på för närvarnde, "Människohamn". Jag sattt och lyssnade alldeles för sent helt enkelt, kunde inte sluta. När jag gick och lade mig satt boken kvar i huvudet. Tur att sambon hade kommit hem annars hade jag absolut inte vågat sova.

Egentligen har jag slutat läsa skräckböcker sedan jag var insnöad på Anne Rices serie om vampyren Lestat, den som börjar med "En vampyrs bekännelse". När jag vaknade mitt i natten och trodde att en vampyr stod bredvid sängen insåg jag att jag har för klena nerver för skräckböcker, så då sluytade jag läsa sådant. Men jag trodde att åldern har tagit ut sin rätt så jag skulle våga återuppta genren igen.

Innan vampyrnatten var slut hade jag lyckats inbilla mig att vampyren hade tagit sambon med sig och lagt sig på hans plats i sängen. Så rädd har jag sällan varit! Men det är värre att vara rädd för vatten, är liksom lite svårare att undvika än vampyrer. Jag får helt enkelt skynda mig att lyssna färdigt så hela mysteriet får sin förklaring...

Idag...
...ska vi städa inför dopkalaset som vi ska ha imorgon.

Inga kommentarer: